onsdag 14 september 2011

Sammankopplare

Jag valde denna scenen ur Sovay-boken.


När Sovay ska sova på hotellet i London och hon inte kan sova i hotellsängen för att hon tänker på annat. Sovay får sätta sig i  en fotölj, det går lite lättare att sova i fotöljen. 


Sovay sommnade tillslut i fotöljen. Men när Sovay vaknar hon hon en pistol riktad mot huvudet! 

Denna scen i boken påminner mig om när jag skulle tävla i häst-hoppning för första gången.


 Det var för fyra år sen. Jag kunde inte sova i min säng så jag fick gå ner. Jag somnade tillslut i soffan. När jag vaknade var jag i min säng! Och tävlingen blev mycket lyckad, jag kom 1:a...   

Skillnaderna är att jag inte var på ett hotell, jag var inte 17år, jag hette inte Sovay, jag sommnade inte i en fotölj, jag var inte utklädd till man, jag bar inte på två pistoler, jag bar inte på så mycket pengar, jag var inte nervös på samma sätt som Sovay, Sovay vaknade inte på olika platser, när jag vaknade så hade jag ingen pistol riktad mot huvudet och jag var absolut inte hotad när jag vaknade. 

1 kommentar:

  1. Bra struktur i texten. Du har hittat en koppling.
    - Du glömmer att skriva i vilken sport du tävlade.
    - Du glömmer att skriva om hur scenerna påminner om varandra.
    - Ta även bort instruktionerna till uppgiften, som du i nuläget har med i texten.
    - Dela in i stycken.
    - Fåtölj.

    SvaraRadera