torsdag 4 oktober 2012

Träningsdagbok

Hej!

Jag har inte skrivit här på ett tag så det är väl dax nu!?

För exakt en vecka sen så var det hoppträning, som jag har varje torsdag. Vi övade då på grunderna, få bra språng och helt enkelt bra flyt. Jag och Frodo övade ganska mycket inför tävlingen som var i lördags. Det var en riktigt rolig träning. Inte så höga hinder och vi hade helt enkelt väldigt kul när vi tränade. Ellen hade fixat nya övningar som vi också övade mycket på.

Tävling i lördags: Det var en ganska lång resa för oss. Två och en halv timme.  När vi var å tävlingsplatsen så började vår defilering. Alla trettio lagen stod uppställda och vi fick reda på alla tider och sådant.

Efter det så började jag rida fram. Det gick inte alls bra för Frodo var som en kanin. Han hoppade högt och konstigt och när jag bara ville galoppera så hoppade han bara runt i luften. Så jag var inte alls sugen på att gå in på banan och hoppa inför publik när det gick så här dåligt... Men jag gick in och gjorde mitt bästa. Det slutade på åtta fel. Helt okej. Dagen slutade med att laget kom till omhoppning och vi slutade som sjua. Jag tror att Frodo var väldigt nervös under hela dagen. När vi var hemma i Lund igen så var jag nöjd.

Söndag: Uteritt med Hanna. riktigt skön ritt. Mycket trav och galopp. Men jag var inte alls trött när vi var tillbaka på stallet. Jag övade mycket på att få Frodo att slappna av. I slutet var jag nöjd för jag hade lyckats få Frodo lång i formen.

Tisdag: Konditionsträning. Jag skrittade 2 km, travade 4 km och galopperade 3 km. Jag var riktigt nöjd och trött när vi var hemma igen. Jag hade mycket träningsverk i vaderna och ont i händerna. Frodo var ganska stark men jag kämpade på. Till nästa gång så ska jag skritta 3 km, trava 5 km och galoppera 4 km.

Träning idag: idag torsdag så ska jag hoppträna för Ellen. Vi ska öva på mycket "titt hinder" ( hinder som man hoppar på tävlingar ) Jag är taggad inför i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar