torsdag 24 januari 2013

Läxförhör - "Glöm mig inte"

Problemet i min bok är att ett litet spädbarn, Jade försvinner i från sin spjälsäng mitt i natten. Hon blir alltså kidnappad.  Hennes föräldrar sover i sovrummet bredvid men märker inte att deras lilla flicka blir kidnappad och kanske aldrig kommer bli återfunnen.

Sjuttonåriga Stella får en kalldusch när hennes mamma visar sig vara huvudmisstänkt. Journalisterna får reda på det och ställer sig utanför deras hus och ropar på att mamman Theresa ska komma ut och förklara för de. Stella och hennes mamma kontaktar polisen så de blir skickade till en skyddad adress inne i stan. En dag kommer en civilkläddpolis och vill att Theresa ska komma med henne till stationen för att gå på förhör. Polisen har hittat bevis för att det ska vara Theresa som har kidnappat Jade den där hemska natten. Dem har hittat ett armband i Jades leksakslåda som tillhör Theresa.

Jag tycker att boken är riktigt bra. Man kommer in i den fort och vill inte sluta läsa. Författaren har skrivit på ett sånt sätt att man lever sig in i deras situation och får känslor när man läser. Jag kan också leva mig in i Stellas situation när jag läser, vilket betyder att författaren har skrivit en välskriven bok!

Det finns två läsloggar som jag har skrivit som du också kan läsa Josefin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar