söndag 23 september 2012

Träningsdagbok under en vecka tillbaka

I tisdags: Först idrott på skolan. Då var jag och Johanna ute och power walkade. Det gick bra och jag blev inte alls trött. Sen på kvällen var det dressyrträning för Hanna. Det gick uselt. Jag fick typ inte alls någon hjälp, sen var Frodo stel och besvärlig. Jag var på dåligt humör och allt var bara skit rent utsagt.

Onsdag: Jag sprang ute på mossen, 3,5 km på 17 minuter. Jag var inte så nöjd med tiden men men. Jag hade ju kunnat anstränga mig lite mer för att nå min måltid. Det ska jag försöka göra nästa gång.

I torsdags: Idrott på skolan. Lång intervallträning. Det var superkul. Men man blev ganska trött när man var tillbaka i mål efter att ah gjort hela banan. Jag träffade inte heller alla rispåsarna i "lådan" så jag fick springa extra mycket. Efter idrotten när jag gick hem så fick jag plötsligt VÄLDIGT ont i nedre delen av ryggen. Knappt att jag kunde stå rakt upp. Inte heller böja mig fram eller bak överhuvudtaget så det blev ingen hoppträning för mig på kvällen.

Fredags: Dressyrträning för Maria. Hon red först Frodo lite för att känna av honom. Sen hoppade jag upp och red. Det gick riktigt bra och jag var jätte nöjd efteråt. Vi övade på att få honom mjuk och lång i formen. Sen arbetade vi mycket med att höja ryggen på Frodo. Min rygg var fortfarande dålig men det gick bra att rida eftersom man bara sitter rakt upp. Jag hade både träningsverk efteråt sen var jag ganska svettig.

Lördag: Jag övade på samma sak som jag gjorde i fredags. Få Frodo lång i formen och få han att lyfta ryggen på ett bar sätt. Det är svårt som ryttare att få hästen att höja ryggen men jag lyckades ganska bra. Jag tränade utan privattränare. Sedan på kvällen så var det kvällstävlling. Min start var 20.23 och det gick riktigt bra under hela rundan. Höjden låg på 1,10 och vi kom tvåa. Tjugo hundradelar ifrån att vinna.. Surt.

Idag ( söndag) : Cykling till stallet för att träna min kompis Tekla. Så idag var min träning bara att cykla till och från stallet. Jag kanske ska ut och springa i kväll med pappa. I så fall gunnesborundan på tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar